Isnin, 12 Julai 2010

Jadikan aku berjaya seperti mereka..


Ya Allah Tuhan Sekelian Alam,
Yang Menciptakan langit, bumi, matahari dan segala isinya..
Yang Menjadikan aku, dia dan mereka..

Ya Allah, jadikan aku berjaya seperti mereka...
Mereka yang tidak pernah ku lihat dengan mataku sendiri..
Mereka yang tidak dapat ku bayangkan wajahnya..
Mereka yang terlalu jauh keberadaannya..

Namun, merekalah idolaku, merekalah cita - citaku..

Ya Allah Ya Tuhanku..

Jadikanlah aku berjaya menjadi gadis mulia semulia diri
Maryam,
Jadikanlah aku berjaya menjadi wanita faqihah sebijak minda Aisyah,
Jadikanlah aku berjaya menjadi perempuan yang tabah sekukuh hati Asiah,
Jadikanlah aku berjaya menjadi srikandi kebanggaan sehebat jiwa Sumayyah,
Jadikanlah aku berjaya menjadi hiasan indah seanggun akhlak Rabiatul Adawiyah,
Jadikanlah aku berjaya menjadi isteri solehah setulus kasih Siti Khadijah,
Jadikanlah aku berjaya menjadi wanita yang berjiwa seperti mereka..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan