Sabtu, 10 November 2012

Hanya SAYA?

Bismillahirahmanirrahim.. 

Alhamdulillah untuk nafas ini.. Allahumma solli ala saidina muhammad.. atas kesudian menjadi perantara Cinta aku dan Dia..

Wah! bersih sungguh blog ni... (padahal sama je...) =) 

 

Hanya SAYA? Kenapa?


Kerana..
24 jam sehari.. 7 hari seminggu.. 4 minggu sebulan.. 12 bulan setahun.. dan kini setelah 22 tahun saya masih di izinkanNya untuk terus hidup... dan Sehingga ke minit ini saya masih memikirkan.. tentang SAYA.. diri SAYA.. hanya SAYA..

hampir seharian saya memikirkan.. 

Apa yang SAYA akan buat hari ini?   
 

















Apa yang ingin SAYA makan tengahari ini?

Bahagiakah SAYA hari ini?
 



dan jarang sekali saya memikirkan...


Apakah yang MEREKA buat hari ini? 

Apa yang MEREKA makan hari ini?

Bahagiakah MEREKA hari ini? 
 

Allahuakbar.. Ya Allah anugerah kedua terbesar setelah Iman dan Islam... tidak aku gunakan sebaiknya... akal ini hanya memikirkan tentang DIRIKU, AKU, SAYA.. tanpa menghiraukan MEREKA..

HambaMu ini terlupa bahawa kau hantarkan MEREKA untuk mengajarku erti SYUKUR itu.. maka mulai saat ini.. Aku mohon padaMu Ya Allah... patrikanlah syukurku atas segala nikmatMU.. rezekiMU.. ujianMU.. Supaya dengan syukur ini dapat ku berbaris dalam barisan MEREKA yang KAU kasihi dan kasihani.. 

wallahua'lam.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan