Khamis, 12 Mei 2011

Sampaikanlah kerana aku tidak mampu...

Buat kamu.. yang mampu membaca.. ini luahan hati.. andai kau mengerti..

Kamu.. aku tidak meminta dilahirkan sebegini.. dan tidak ku minta kekurangan begini.. dan tidak ku minta rupa begini.. aku begitu cemburu melihat kamu.. kamu mampu menyanyi riang.. membaca dengan lancar.. bermain tanpa halangan.. mengurus diri dengan tangan mu sendiri.. padahal aku.. masih begini.. aku tidak mampu membaca, tidak mampu berfikir sematang kamu dan tidak mampu mengurus diriku sendiri.. Namun aku bersyukur.. kerana dengan kekurangan ini.. dapat mengingatkan aku supaya sentiasa bersyukur..

Namun, aku sedikit kesal.. mengapa masih ada diantara kamu yang tidak mahu bersyukur dengan apa yang padamu.. mengapa begitu susah mengucapkan terima kasih.. dan mengapa masih sanggup menyusahkan hati kedua orang tuamu..

Andai ku punya daya.. dan andai kamu faham isi hatiku... inginku sampaikan padamu... Lihatlah aku!! lihatlah aku!! lihatlah aku!! Berfikirlah dan bersyukurlah...

Satu lagi pesanku untukmu... aku tidak mampu menyampaikan amanahNya.. Kerana.. andai aku menyampaikan.. adakah mereka akan mendengarnya?? adakah mereka memahaminya??

Oleh itu, padamu aku berpesan.. sampaikan lah amanahNya.. kerana aku tidak mampu....


Ikhlas:
Aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan